Am povestit cu Adina Vlad, sociolog și cercetător, despre cum s-a schimbat comportamentul românilor pe timp de pandemie și cum modificările cele mai importante nu au fost neapărat la nivel financiar, ci emoțional. Pentru că a trăi, nu înseamnă a cheltui.
Surpriza a fost să aflăm că Adina are și talente vocale ascunse, iar primii bani i-a făcut în liceu, când a cântat colinde la metrou, alături de colegi. Succesul a fost unul răsunător, ajungând să susţină mici concerte și să primească donații chiar din partea lui Gică Hagi.
Ce vei afla dacă asculţi:
● În mod surprinzător, cu toate dificultățile financiare, oamenii au început în această perioadă să economisească.
● Românii sunt niște supraviețuitori, știu să se replieze și să se adapteze la crize, pe principiul „paza bună trece primejdia rea”.
● Când ești vulnerabil, devii mult mai empatic și atent la ceilalți, pentru că recunoști în ei propriile sentimente.
● Oamenii au mult mai mult chef de muncă, sunt mai implicați și vin cu mai multe idei inovatoare în această perioadă.
● A trăi nu înseamnă a cheltui.
● Oamenii nu s-au schimbat fundamental, ca mentalitate și resorturi interioare, tipologiile clasice rămânând același.
● Cea mai afectată zonă e cea emoțională în această perioadă. Banii sunt un instrument, însă fără relații umane nu poți trăi și nu te poți bucura de viață.
● Când nu trăiești într-un mediu social, nu te compari atât de mult cu cei din jur și scade nevoia de a cheltui.
● Am observat o schimbare majoră în gândire, o conștientizare a faptului că viața poate fi trăită cu mult mai puțin și o înțelegere mai bună a moderației.
Abonează-te la podcast-ul La Bani Mărunți pe Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts sau SoundCloud.