· Noul contract dintre BCR și STB prevede extinderea soluției, în cel mult șase luni, în toate mijloacele de transport ale societății
· Sistemul de plată contactless cu orice card bancar a fost deja implementat de BCR, începând din 2020, în noile autobuze Otokar și Mercedes Hibrid ale STB
· Orice posesor de card bancar Mastercard sau Visa, cu facilitate contactless, indiferent de banca emitentă, va putea, astfel, să-și achite călătoria în București, fără perceperea vreunui comision
· În ultimii patru ani, BCR a introdus soluția de plată contactless în transportul public din cele mai mari 16 orașe din țară, inclusiv la metroul din București
București, 2 februarie 2022 – Soluția de plată contactless a călătoriilor, direct în mijloacele de transport în comun, dezvoltată de Banca Comercială Română, împreună cu partenerul său S&T, va fi implementată, în cel mult șase luni, pe toate mijloacele de transport în comun ale Societății de Transport București (STB) S.A.
„Utilizatorii noștri așteaptă simplificarea procesului de plată și integrarea tehnologiei în rutina lor zilnică. Ei pot folosi cu ușurință dispozitive ca telefonul mobil sau smartwatch-urile asociate unui card bancar pentru a achita direct la validatorul din vehicul, fără grija unui card de transport sau deplasarea la un centru de vânzare”, a declarat Adrian Criț, Directorul General STB S.A.
„Ne bucurăm că putem contribui la digitalizarea și simplificarea, astfel, a călătoriilor în transportul public din București. Soluția a fost adoptată rapid de majoritatea călătorilor din orașele în care am introdus-o până acum. Digitalizarea comunităților rămâne unul dintre obiectivele strategice ale BCR, în special prin programul integrat Smart City”, a declarat Dana Demetrian, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.
“Extinderea sistemului pe tot parcul de vehicule al STB se va realiza odată cu înlocuirea vechilor validatoare. Este prima soluție din România care folosește validatoare contactless de ultimă generație instalate pe vehicule și care permite utilizarea atât a cardurilor contactless de transport tip Mifare, cât și a cardurilor bancare MasterCard și Visa”, a declarat Ciprian Nicolae, Departamentul Acceptare Carduri, BCR.
Soluția dezvoltată de BCR permite ca, la același validator, să poată fi efectuate plăți atât cu cardul de transport cât și cu cel bancar, precum și cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar. Pentru identificare, validatoarele au afișate în partea de jos a ecranului siglele Mastercard și Visa.
După efectuarea plății, validatorul va emite un mesaj vizual și acustic prin care este confirmată plata călătoriei.
Plata călătoriei direct cu cardul bancar sau alte dispozitive inteligente nu este comisionată, iar tariful rămâne același ca cel perceput de STB.
Pentru implementarea acestui proiect, STB SA a semnat la finalul anului 2019 un prim contract cu Banca Comercială Română, în urma unei licitații, prin care BCR și S&T România au asigurat implementarea soluției tehnice, utilizând validatoarele de nouă generație instalate pe noile vehiculele din parcul STB SA (Otokar si Mercedes Hybrid). Introducerea sistemului s-a dovedit a fi una de succes, iar STB a decis extinderea acestuia pe toate mijloacele de transport ale societății, chiar și pe cele de generație mai veche.
Sistemul propus de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.
Alături de București, BCR a mai introdus acest sistem modern de plată, unic în România din punctul de vedere al funcționalităților și al integrării financiar-bancare, și în cele mai mari 15 orașe din țară: Sibiu, Oradea, Cluj-Napoca, Iași, Buzău, Timișoara, Reșița, Ploiești, Pitești, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighișoara, Craiova, Botoșani și Arad. De asemenea, BCR a pus în funcțiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate stațiile de metrou din București, care permite permite plata cu orice card bancar contactless la toate porțile de acces.
* *
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 327 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 11.300 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.
* *
BCR - Comunicare Corporativă
Cătălin Ioniță, e-mail:catalin.ionita@bcr.ro telefon: 0740.247.336
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro
Pentru detalii referitoare la produsele și serviciile BCR vă rugăm să folosiți următoarele modalități de contact
InfoBCR
Web: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro
Telefon: *2227, număr cu tarif normal apelabil din rețelele naționale fixe/mobile Telekom, Orange, Vodafone, RDS-RCS