Plățile cu cardurile pot funcționa cu mici intermitențe. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente!

2016 04 APR
Comunicat de presă BCR demarează programul dedicat copiilor preșcolari "De la Joc la Educație Financiară"

Banca Comercială Română (BCR), Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE), Ministerul Educației și Infomedia România au lansat programul "De la Joc la Educație Financiară", prin intermediul căruia 23.000 de preșcolari din șapte județe (București, Sibiu, Dolj, Constanța, Cluj, Timiș, Iași) vor primi gratuit suportul de curs (manuale și software), iar 7000 de educatori vor fi formați pentru a susține lecții de educație financiară în grădinițe.

Programul "De la Joc la Educație Financiară", inițiat de BCR, Asociația pentru Promovarea Performanței în Educație (APPE) în parteneriat cu Ministerul Educației și Infomedia România se va derula în 2016, începând cu luna aprilie și va consta în desfășurarea unor activități de formare și informare a copiilor, a cadrelor didactice și părinților, cu privire la noțiuni elementare de educație financiară, în vederea sprijinirii dezvoltării personale și, implicit, a dezvoltării comunitare.

"Educația financiară a copiilor trebuie să se realizeze încă de la o vârstă fragedă, atunci când aceștia încep să ceară prima bomboană, prima jucărie. Copiii trebuie să fie familiarizați cu banii, cu valoarea acestora, cum pot fi cheltuiți cu responsabilitate, cum pot fi economisiți, investiți sau donați în scop caritabil", a declarat Ligia Goloșoiu, autoarea noului manual pentru preșcolari și a manualelor de educație financiară pentru clasele III - IV. Unul din zece elevi de clasele a III-a și a IV-a a studiat materialele lansate de BNR împreună cu Ligia Goloșoiu, 45.000 au participat la orele de educație financiară, iar cursul a fost cea mai populară materie școlară de anul trecut.

Principala sursă de educaţie financiară a tinerilor din România rămâne familia, într-o proporţie de 95%, în timp ce şcoala deţine un procent de 9%, iar băncile, doar 5%, potrivit studiului Erste, realizat de către IMAS International. Programul "De la Joc la Educație Financiară" urmărește să le ofere copiilor șansa de a avea acces la educație financiară cât mai devreme și chiar să crească nivelul de învățare alături de părinți sau familie.

"România are un grad mic de alfabetizare financiară, de 22%, planificarea unui buget este o necunoscută pentru trei români din patru, iar în ce privește gradul de bancarizare, suntem pe locul pe locul 124 din 143 într-un clasament global, potrivit statisticilor recente. În acest context, începerea timpurie a educației financiare este un imperativ, iar programul «De la Joc la Educație Financiară»  reprezintă un răspuns la această necesitate. Totodată, am luat în calcul faptul că 95% din educația financiară a românilor provine din familie, așa că manualul conține și exerciții pe care copiii le pot face acasă cu părinții, care pot astfel suplimenta informațiile obținute la grădiniță", afirmă Dana Demetrian, Vicepreşedinte Retail&Private Banking, BCR.

"Programul «De la Joc la Educație Financiară» își propune să promoveze conceptul de educație financiară pentru copiii preșcolari, cu activități în triada părinți-copii-educatori și, de asemenea, să imprime respectul copiilor față de muncă și față de bani", a spus Viorica Preda, Inspector General, Ministerul Educației.

Noul program dedicat preșcolarilor ilustrează încă o dată preocuparea constantă și investiția consecventă a BCR în ceea ce privește consolidarea cunoștințelor financiare ale copiilor și tinerilor din România. În 2008, BCR a sprijinit dezvoltarea primului manual de educație financiară pentru elevii de liceu, dezvoltat de organizația non-profit Junior Achievement, în parteneriat cu Ministerul Educației și BCR, care l-a finanțat și a contribuit cu peste 500 consultanți voluntari la clasă de la aplicarea lui în școli. În plus, BCR a lansat în 2009 campania Școala de Bani, care a îmbinat lecțiile de teorie propriu-zisă cuprinse în două ghiduri de lucru “Ghidul de conversție între buzunar și ban”, respectiv “Ghidul de creștere a banilor” cu elemente de divertisment și instrumente utile în gestionarea portofelului familiei. Totodată, în 2013, BCR și Erste Bank, alături de Muzeul Național de Istorie a României și Ministerul Educației Naționale, au derulat proiectul de educație financiară “Fabuloasa lume a banilor”, constând într-o expoziție interactivă și o competiție cu teme financiare dedicate elevilor de clasele I-VIII.

*  *

Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (14,4 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 511 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM - aproape 2.000 de bancomate şi POS - 13.500 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce. 

*  *

Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.500 de angajati deservesc 16.2 milioane de clienti in cadrul a 2.800 de filiale din 7 tari (Austria, Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria, Croatia, Serbia). La sfarsitul primului trimestru din 2015, Erste Group detinea active totale in valoare de 202,6 miliarde EUR si inregistra un raport cost/venituri de 56,1 %. Indicele capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) s-a situat la 10,2%.

*  *

BCR - Comunicare Externă

Alina Daneasa, e-mail: alina.daneasa@bcr.ro

Pentru detalii referitoare la produsele si serviciile BCR va rugam sa folositi urmatoarele modalitati de contact

InfoBCR

Web: www.bcr.ro

Email: contact.center@bcr.ro

TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227), apelabil gratuit din toate reţelele naţionale 

×
George
Primul banking inteligent
Descarcă