Tranzacțiile cu cardurile pot întâmpina o serie de disfuncționalități. Ne cerem scuze pentru posibilele inconveniente!

Securitatea cardurilor

Cardul este, în prezent, unul dintre cele mai folosite mijloace de plată, însă trebuie utilizat cu atenție.

Sfaturi utile

ATM-uri (Bancomate)

Fii atent dacă ATM-ul (bancomatul) prezintă semne vizibile de adeziv sau piese detașabile la cititorul de card, tastatură sau fanta de eliberat bani. Poți încerca să le miști ușor în plan vertical;

 NU seta PIN-uri ușor de recunoscut și acoperă cu mâna sau cu orice alt obiect atunci când introduci PIN-ul;

 NU îți nota PIN-ul în memoria telefonului, pe card sau în proximitatea acestuia;

 NU accepta ajutorul persoanelor străine care își oferă “suportul” atunci când ATM-ul prezintă anumite erori.

POS-uri (Plată la comercianți)

Cardul trebuie să rămână mereu în raza ta vizuală. Solicită un POS wireless sau mergi cu comerciantul la locul unde este instalat POS-ul fix;

Pentru absolut fiecare tranzacție aprobată sau respinsă trebuie să primești o chitanță;

Verifică lunar extrasul tău de cont pentru tranzacțiile efectuate;

Contactează imediat Banca la telefonul de pe card/POS pentru tranzacții suspecte.

E-commerce (Tranzacții pe internet)

Design-ul unor carduri este captivant, însă e bine să protejezi informațiile de pe card (număr, data expirării, CCV2) necesare pentru acest tip de informații. Nu le posta pe rețele de socializare sau alte surse;

Pentru asigurarea securităţii tranzacţiilor, te sfătuim să-ți înrolezi cardul în serviciul 3D Secure. Aceasta înrolare va oferi o siguranţă sporită;

 Începând cu luna mai 2019, numărul plăților efectuate on-line este limitat la 10 tranzacții/zi, dar acestea pot fi modificate oricând la solicitarea ta, în Contact Center sau în orice sucursala BCR;

 BCR monitorizează tranzacțiile cu grad ridicat de risc, iar în cazul în care sunt identificate tranzacții suspecte, vei primi o notificare de la numărul de telefon +40 784 514 226. Te rugăm să urmezi instrucțiunile din mesajul trimis. 

Alte sfaturi pentru utilizarea sigură a cardului bancar

Semnează cardul pe verso în chenarul rezervat în acest scop, în momentul primirii acestuia, folosind un pix cu pastă;

Distruge plicul ce conţine codul PIN primit de la bancă după ce l-ai memorat;

 NU scrie niciodată codul PIN pe spatele cardului;

 NU introduce codul PIN pe site-uri de internet şi nu-l divulga telefonic;

Protejează cu mâna introducerea codului PIN în orice situație în care efectuezi tranzacţii;

Păstrează cu grijă cardul şi nu dezvălui informaţiile specifice de identificare (număr card, data expirării, nume, etc) altor persoane, chiar dacă acestea sunt sau se prezintă drept angajaţi ai Băncii;

 NU răspunde niciodată mesajelor primite via SMS / e-mail prin care ţi se solicită date personale (numărul de card, data expirării cardului, codul PIN);

 NU împrumuta cardul altor persoane;

Asigură-te că, în cursul tranzacţiilor comerciale, cardul rămâne sub atentă supraveghere;

Păstrează toate chitanţele tranzacţiilor şi verifică-le cu extrasul de cont lunar;

Anunţă imediat furtul sau pierderea cardului la unul din numerele de telefon +40 21 311 10 01 sau +40 21 311 02 16 valabile 24 de ore din 24;

Sună la numărul prezent pe spatele cardului pentru orice suspiciune pe care o ai în utilizarea cardului la ATM/POS;

În cazul în care suspectezi un caz de fraudă, contactează imediat banca la numerele de telefon +40 21 311 10 01 sau +40 21 311 02 16, operaționale 24 de ore din 24;

Banca va proceda la blocarea accesului cardului la cont imediat după primirea telefonului de anunţ al pierderii/furtului cardului/tranzacţiilor suspecte;

Pentru orice probleme legate de utilizarea cardului tau, te rugăm să te adresezi doar BCR şi nu comerciantului sau băncii comerciantului/ATM-ului la care ai utilizat cardul.

Skimming

Skimming-ul reprezintă copierea datelor stocate pe banda magnetică a cardului, folosind dispozitive electronice speciale și se realizează fie la ATM, fie la POS (comercianți).

Unde trebuie să fim atenți:

ATM-uri (bancomate) - Skimming-ul la ATM se operează prin copierea informațiilor de pe bandă magnetică ca urmare a fixării unui dispozitiv de copiere pe fanta de introducere a cardului, și înregistrarea PIN-ului printr-o tastatură falsă sau a unei mini camere video

POS-uri (plată comercianți) - Skimming-ul prin POS se realizează prin trecerea suplimentară a cardului printr-un dispozitiv de copiere, după ce este realizată o plată la un comerciant, profitând de neatenția clientului

✔ E-commerce (tranzacții pe internet) - Obținerea datelor de pe card: număr, nume, CVV2, data expirării și folosirea ulterioară în tranzacții fraudulente

Te-ar putea interesa și

×
George
Primul banking inteligent
Descarcă