Lansare studiu alfabetizare financiară

Românii vorbesc tot mai des despre bani și planuri de viitor, arată un nou studiu național despre educația financiară

BCR, împreună cu BrandBerry, a lansat cea de-a patra ediție a studiului național despre comportamentele și atitudinile românilor față de bani și educația financiară.

Cifrele-cheie confirmă o schimbare pozitivă în mentalitatea financiară a românilor:

  • 7 din 10 români vorbesc lunar despre bugetul familiei;
  • încrederea în bănci a crescut la 55,3 %, în timp ce percepția acestora ca fiind riscante a scăzut la doar 4 %;
  • a crescut semnificativ numărul celor care economisesc pentru achiziții importante – +11,7% față de 2023;
  • discuțiile despre pensie sunt tot mai frecvente – +10,2% față de 2023.

Cu toate acestea, doar 15 % dintre români au participat la un curs de educație financiară. În rândul acestora, comportamentul financiar este semnificativ mai bun: 2 din 3 își bugetează veniturile și economisesc în mod constant, iar rata fraudelor financiare în rândul lor este la jumătate față de restul populației.

Studiul a fost realizat de BrandBerry în perioada martie–mai 2025, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 1.203 persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, din mediul urban și rural.

Acesta este parte din inițiativa educațională Școala de Bani, prin care BCR își asumă un rol activ în creșterea nivelului de alfabetizare financiară în România.

Mai multe detalii sunt disponibile în Studiul național despre alfabetizarea financiară.(aici)