Ștefan – despre adaptarea echipei la schimbări

"Când criza a lovit, principala mea dificultate a fost să am o reacție balansată, între nevoia de control din perspectiva de manager și nevoile echipei. Am norocul unei echipe într-o fază avansată de “performing”, cu un grad de autonomie ridicat, experimentată în a gestiona crize și o poziție foarte bună în care m-am aflat ca și manager când a început pandemia. Dar, momentul cel mai bun în care te pregătești pentru o criză este, desigur, înainte ca aceasta să se întâmple, lucru valid și în cazul echipei mele.

Perioada aceasta a fost un proces lung, caracterizat de consecvența în a experimenta micile crize operaționale din “daily business” ca oportunități de schimbare, de adaptare, de învățare și de întărire a lucrului în echipă. În plus, am fost pionieri în BCR în a promova un “normal of way of working” în organizație, un mod simplu de a instituționaliza o sumă de instrumente și comportamente de management și muncă în echipă, vechi și actuale în același timp, care funcționează de când lumea. Câteva exemple ar fi: ritualurile de echipă – daily stand-up, ceremonii - feedback și coaching, monitorizarea performanței și dezvoltarea abilităților personale și profesionale, monitorizarea pe whiteboard-uri fizice și ulterior virtuale a activităților (Kanban), folosirea SOP-urilor (standard operating procedures).

Practic, pandemia doar ne-a pus situația în care adaptarea a însemnat tranziția la un mediu virtual 100% și nu o reinventare a modului de lucru. Am fost pregătiți."