Maria, omul care susține cultura de feedback în echipă

“ Aud despre feedback și sunt trimisă la cursuri despre feedback de ani de zile, sincer nu cred că am participat la vreun curs de soft skills în care să nu se vorbească cel puțin 2 minute despre cât de mult mă ajută feedback-ul să mă dezvolt, despre cum să reacționez când mi se spune elegant că am eșuat și despre cum să spun și eu mai departe că s-au descurcat bine, dar nu suficient. Și, bineînțeles, să nu uit de clasicul “nu e personal, nu te supăra frate, e pentru binele tău”.

Și totuși, feedback-ul este ca un pix care nu îmi lipsește niciodată și nici nu se consumă. Nu e ușor nici dat și nici de primit, este în primul rând încărcat cu emoții și odată ce am înțeles asta mi-a fost mult mai ușor să îl folosesc și să îl înțeleg. În ultimul an și jumătate, nu am fost interesată atât de mult despre cum să dau și să primesc feedback, ci despre cum să fiu înconjurată de oameni care fac acest lucru constant pentru că le pasă, cum să îmi ajut echipa să folosescă acest instrument la fel de des. Așa că am învățat să facem lucrurile altfel, am început să aplicăm în aria de Operațiuni instrumente din cultura Lean management, adaptate specificului și ritmului nostru și, am spus că așa simțim noi să schimbăm lucrurile, un New Way of Working. Au urmat, bineînțeles, multe alte cursuri cu și despre feedback, exerciții, sesiuni de feedeback 1:1 calculate/om și planificate urmate, din nou, de exerciții și sesiuni de feedback.

Apoi a venit pandemia și lucrăm de acasă mai mult de 70% din lună, iar unul din momentele în care am fost cea mai mândră de investiția în cultura de feedback în echipa mea a fost în aceste vremuri un call despre amânările la plată care s-a tranformat natural în sesiune de feedback între 10 oameni care și-au oferit feedback fără un plan dinainte făcut și au încheiat sedința încrezători că echipa e mai puternică, dar, mai mult decat atât, încrezători că se susțin unii pe alții chiar dacă deja știau că munca lor va deveni tot mai grea.

A fost prima experiență în care am simțit că feedback-ul a venit natural, nu a fost nevoie de trainer sau manager care să reamintească regulile sau să dea un imbold: “hai, dă-mi un feedback!” A fost mai mult: “am un feedback! Stai, că am și eu unul!”

Cultura de feedback într-o echipă este esențială pentru a face față schimbărilor , pentru a atinge orice obiectiv propus și pentru a crea spiritul de echipă pe care îl căutăm toți, iar livrabilul este resimțit până la urmă de toți clienții echipei, fie ei interni sau externi. Pentru mine, personal, este unul din rolurile cele mai importante ale unui manager, este un demers pe care nu îl poate face altcineva pentru că nu ar avea același impact..”