Directiva Serviciilor de Plăți

Directiva Serviciilor de Plăți

Noi reguli aplicabile plăților cu cardul sau prin Internet și Mobile Banking

Reglementările privind siguranța plăților cu cardul și reducerea riscului de fraudă pentru tranzacțiile electronice sunt mereu  în schimbare pentru ca tu să beneficiezi de o experiență bancară cât mai sigură atunci când folosesti serviciul de Internet si Mobile Banking sau cand plătești cu cardul BCR.

Începând cu 14 septembrie 2019, vor intra în vigoare prevederile Regulamentului European 389/2018 cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare, act normativ de completare a Directivei 2366/2015 privind Serviciile de Plată (în continuare îi vom spune, pe scurt, Regulamentul European). 

Care sunt efectele? 

Internet și Mobile Banking 

1. Te poți autentifica exclusiv folosind numele de utilizator și codul unic dinamic generat de aplicația eToken (IDentity) / dispozitiv Token. Accesul cu nume de utilizator și parolă nu va mai fi permis.

2. Când semnezi următoarele tipuri de tranzacții va trebui să folosești aplicația eToken (IDentity)/ dispozitiv Token:

  • Plăți de utilități 
  • Plăți de taxe și impozite 
  • Setarea inițială Direct Debit

Plățile cu cardul

1. Introducerea codului PIN se va solicita ocazional și pentru cumpărături mai mici de 100 RON, dacă ai efectuat tranzacții consecutive în valoare cumulată de peste 150 EUR, echivalent în lei, fără introducerea codului PIN în prealabil. 

2. Pentru plățile online, dacă valoarea tranzacției este sub 30 EUR, echivalentul în lei, este posibil să nu ți se solicite parola 3D Secure. Dacă valoarea cumulată a tranzacțiilor efectuate anterior, fără parola 3D Secure, depășește echivalentul în lei a 100 EUR, va fi necesar să introduci parola 3D Secure.

* Directiva 2366/2015 privind serviciile de plata in cadrul pietei interne si Regulamentul 389/2018 cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare

Noi servicii cu privire la conturile tale de plați accesibile online

Întrebări frecvente

Te-ar mai putea interesa și