Directiva Serviciilor de Plăți

Directiva Serviciilor de Plăți

Internet și Mobile Banking

Plăți contactless cu cardul

Plăți online prin intermediul cardului

Noi reguli aplicabile plăților cu cardul sau prin Internet și Mobile Banking

Reglementările privind siguranța plăților cu cardul și reducerea riscului de fraudă pentru tranzacțiile electronice sunt mereu  în schimbare pentru ca tu să beneficiezi de o experiență bancară cât mai sigură atunci când folosesti serviciul de Internet si Mobile Banking sau cand plătești cu cardul BCR.

Începând cu 14 septembrie 2019, vor intra în vigoare prevederile Regulamentului European 389/2018 cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare, act normativ de completare a Directivei 2366/2015 privind Serviciile de Plată (în continuare îi vom spune, pe scurt, Regulamentul European). 

Care sunt efectele? 

Internet și Mobile Banking 

1. Te poți autentifica exclusiv folosind numele de utilizator și codul unic dinamic generat de aplicația eToken (IDentity) / dispozitiv Token. Accesul cu nume de utilizator și parolă nu va mai fi permis.

2. Când semnezi următoarele tipuri de tranzacții va trebui să folosești aplicația eToken (IDentity)/ dispozitiv Token:

  • Plăți de utilități 
  • Plăți de taxe și impozite 
  • Setarea inițială Direct Debit

Plățile cu cardul

1. Introducerea codului PIN se va solicita ocazional și pentru cumpărături mai mici de 100 RON, dacă ai efectuat tranzacții consecutive în valoare cumulată de peste 150 EUR, echivalent în lei, fără introducerea codului PIN în prealabil. 

2. Pentru plățile online, dacă valoarea tranzacției este sub 30 EUR, echivalentul în lei, este posibil să nu ți se solicite parola 3D Secure. Dacă valoarea cumulată a tranzacțiilor efectuate anterior, fără parola 3D Secure, depășește echivalentul în lei a 100 EUR, va fi necesar să introduci parola 3D Secure.

* Directiva 2366/2015 privind serviciile de plata in cadrul pietei interne si Regulamentul 389/2018 cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare

Noi servicii cu privire la conturile tale de plați accesibile online

Regulamentul European isi propune sa ofere clientilor o gama larga de servicii si de prestatori de servicii. Pe scurt, conform noilor reguli, poti oferi acces la conturile tale unei companii fin-tech sau o alta banca (Terț PSP), iar BCR ii va permite accesul la datele din conturile tale ca tu sa poti beneficia de serviciile de mai jos:

  •  Serviciii de informații despre cont – înseamnămai exact, ca vei putea vizualiza soldul și tranzacțiile din contul tău BCR prin intermediul aplicatiei oferita de o alta companie fin-tech/alta banca, fără a mai fi nevoit să te autentifici in Internet si Mobile Banking BCR. Pentru autentificare vei folosi username-ul și codul generat de aplicatia eToken (IDentity) / dispozitivul Token.

Această autorizare este valabilă 90 de zile, timp în care Terțul PSP poate solicita informații de la BCR despre conturile pe care le-ai indicat, fără ca tu să fii nevoit să reautorizezi accesul la datele tale în acest interval.

  • Servicii de inițiere a plății – înseamnămai exact, ca vei putea plati direct din contul tau BCR prin intermediul aplicatiei oferita de un Terț PSP, fara a mai fi nevoit să te autentifici in Internet si Mobile Banking BCR. Pentru autorizarea platii vei folosi username-ul și codul generat de aplicatia eToken IDentity/ dispozitivul Token.
  • Confirmarea disponibilității fondurilor – inseamnamai exact, ca iți poți da acordul ca un anumit Terț PSP să verifice disponibilitatea în contul tău a unei anumite sume în vederea inițierii unei tranzacții cu cardul emis de acel Terț PSP. Acest acord este valabil atât timp cât îl permiți.

Bine de știut

Pentru siguranța conturilor tale, înainte de a folosi datele tale de autentificare în Internet si Mobile Banking BCR pentru a accesa serviciile oferite de o alta companie fin-tech/alta banca, este bine să te asiguri că este autorizat/înregistrat. 

Verificarea o poti face aici, în lista “Instituții de plată autorizate de BNR”.

Întrebări frecvente

Te-ar mai putea interesa și